Komunikace s klientem

Klient není problém ani úkon. Klient je člověk.

V kurzu Základy komunikace s klientem se zřetelem na zachování jeho svobody a autonomie se naučíte lépe rozumět klientům, především těm, jejichž chování je pro nás často záhadné a kde běžné komunikační strategie selhávají.

Porozumíte souvislostem mezi změnami v oblasti vnímání, pohybu a specifickou komunikací klientů. Naučíte se pracovat s emocemi klienta i svými tak, aby byl výsledek dlouhodobě uspokojivý pro obě strany. Prohloubíte si znalosti v pohledu na péči jako na dynamický proces, který vyžaduje neustálé a kreativní přizpůsobování konkrétním, individuálním potřebám klientů. Osvojíte si základní komunikační strategie vycházející z principů Přístupu zaměřeného na člověka, Validace a Bazální stimulace.

Nabízíme vám unikátní, 8hodinový akreditovaný kurz, který představí komplexní znalosti a praktické dovednosti pro kvalitní péči zaměřenou na klienty se změnami v oblastech vnímání, pohybu a komunikace (např. s dezorientací či demencí).

100+ účastníků
5 star rating
5 star rating
5 star rating
5 star rating
5 star rating

Cena 32 000 Kč

bez DPH za kurz

10-22 účastníků

Co vám ukážeme?

Jak komunikovat s lidmi, kteří nevyužívají verbální komunikaci, a jak se dorozumívat jinými způsoby, než je obvyklé.

V čem vás podpoříme?

V tom, co už nyní zvládáte skvěle. Umožníme vám však vyzkoušet si různé druhy komunikace na vlastní kůži.

Co spolu objevíme?

Jak lépe rozumět chování a potřebám klientů, kteří zdánlivě nekomunikují, a jak tyto potřeby naplňovat.

Naši lektoři

Jana Horová, DiS.

Zdravotní sestra a ergoterapeutka. Pracuje u osob s tělesným a mentálním postižením. Zajímá se o nové postupy a možnosti v péči o lidi s různým druhem specifických potřeb. Ráda se podílí na podpoře pracovního týmu tak, aby vše dobře fungovalo a všem bylo v práci dobře.

Vladimíra Meruňková, DiS.

Zdravotní sestra, ergoterapeutka a lektoka. Působí jako odborný poradce pro ošetřovatelství a pomáhá sjednotit poskytování ošetřovatelství i zdravotní péče. Ráda propojuje teorii s praxí, přináší do kurzů reálné zkušenosti a zlepšuje tak péči i pracovní prostředí.

Mgr. Vojtěch Měřička, ChLJ

Jako sociální pracovník a řádový kaplan rád provázím lidi. Baví mě pomáhat lidem v pomáhajících profesích, objevovat jejich potenciál, doprovázet je v bolesti i radosti a pomáhat jim v nastavení sociálních služeb tak, aby dávaly smysl. Mám zkrátka rád lidi, protože každý člověk je neobyčejný.

Mgr. Veronika Doksanská

Ergoterapeut, speciální pedagožka a lektorka, kterého dlouholetá profesní, osobní a studijní zkušenost s lidmi s různým typem a stupněm postižení a specifickými potřebami, dovedla k myšlence, že je čas na změnu. Je přesvědčená, že podpora těchto jedinců by měla být profesionální, individuální, svobodná, aktivizační či empatická, a to ne jen “na papíře.” Měla by za všech okolností dávat smysl poskytovateli i uživateli. V posledních letech se věnuje zvyšování kvality ošetřovatelského procesu, fyzickou manipulací, psychickou nemanipulací, přirozenou aktivizací při všedních denních činnostech či efektivní komunikací. Snaží se ukazovat, že to jde i lépe a při tom nehodnotit, nekárat, nesoudit a nepoučovat.

Obsah kurzu

Provedeme vás osmihodinovým kurzem, při kterém vám hravou formou předáme teoretické znalosti i svěží pohled na to, že věci lze dělat jinak. Získáte dovednosti v komunikačních technikách zaměřených na sociálně-ošetřovatelskou péči. Osvojíte si základní strategie vycházející z respektujícího přístupu. Porozumíte souvislostem mezi změnami v oblasti vnímání, pohybu, specifickým chováním a komunikací klientů.

Naučíte se pracovat s emocemi klienta i svými tak, abyste našli společnou cestu.

Akreditováno MPSV dle § 117 a odst. 1 zákona o sociálních službách pod číslem A2024/0880-SP/PC/PP.

Naše zkušenosti ukazují, že většina „problémových“ situací s klienty vzniká z nedorozumění. Naučíme vás komunikovat tak, abyste si s klienty rozuměli a našli společnou cestu.

Zlepšíte své soustředění a koncentraci. Dokážete se lépe naladit na tempo a způsob komunikace klienta, což umožní, aby péče probíhala v maximální spolupráci.

Osvojíte si laskavý a respektující přístup ke klientům s jiným pohledem na svět a specifickými formami komunikace.

Čeká vás praktický nácvik technik, sebezkušenostní cvičení a celodenní interakce. Vyzkoušíte si různé techniky komunikace i přístupů na vlastní kůži. Zjistíte, jaké to je být v roli klienta i vědomého pečujícího.

Organizace kurzu

Náš kurz Základy ošetřovatelské péče a manipulačních technik je organizován s důrazem na kvalitu výuky a individuální přístup ke každému účastníkovi.

Pro zajištění efektivní interakce a dostatečné pozornosti každému účastníkovi je minimální počet účastníků stanoven na 10 účastníků. Maximální kapacita je 22 osob. Díky tomuto rozmezí můžeme zajistit intenzivní praktický nácvik technik a dostatek prostoru pro sebezkušenostní cvičení.

Cena je 32 000 Kč za celé školení.

Cena se tedy pohybuje od 1 455 Kč do 3 200 Kč za účastníka.

Všechny kurzy realizujeme na klíč

  • Kurz připravujeme a realizujeme přímo ve Vašem zařízení.
  • Průběh naplánujeme podle vašich potřeb.
  • Maximální počet účastníků je 22.
  • Délka školení 8 hodin.
  • Školíme podle vašich potřeb (možnost i o víkendu)
  • Cena je 32 000 Kč za celé školení.
  • Možnost návazných individiduálních konzultací.
  • V případě zájmu nabízíme i Nástavbový kurz základů ošetřovatelské péče a manipulačních technik.

Máte zájem o kurz?

Máte zájem o kurz? Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se vám a domluvíme se na termínu.

Spolupráce nám pomohla změnit přístup ke klientům náročným na péči. Díky profesionálnímu přístupu a zkušenostem jsme se posunuli v vnímání jinakosti a respektu k našim klientům.
Karel Matocha
Sociální služby Vsetín
Povedlo se nám více porozumět leckdy složitému a nepochopitelnému chování našich klientů, porozumět chování rodin našich klientů, ale hlavně podržet a podpořit náš tým, který se dennodenně potýká s nestandartními situacemi v řešení mezilidských vztahů.
Martina Smětáková
Domov pro seniory Bechyně
Zaměřovali jsme se na komunikaci s klientem v průběhu péče a citlivou nonverbální komunikaci během polohování a potřebných přesunů nepohyblivého klienta. Vzhledem k velkým zkušenostem  lektorky byl kurz velmi praktický a kolegyně odcházely opět nadšené.
Karolina Tumlířová
Most k domovu